<
نمایی از فروشگاه شعبه اردبیل
۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲ و ۳۳ دقیقه
چگونه برای بازاریابی و فروش صنایع دستی برنامه ریزی کنیم !!
چگونه برای بازاریابی و فروش صنایع دستی برنامه ریزی کنیم !!
.
چگونه برای بازاریابی و فروش صنایع‌دستی برنامه‌ریزی کنیم ؟
گروه گردشگری، فاطمه باباخانی : کار کردن در خانه از ایده‌های پدربزرگم بود ؛ او عادت داشت با رنگ روغن و زغال طراحی کند و آسیاب‌های بادی کوچکی بسازد ...
.
چگونه برای بازاریابی و فروش صنایع‌دستی برنامه‌ریزی کنیم ؟
گروه گردشگری، فاطمه باباخانی : کار کردن در خانه از ایده‌های پدربزرگم بود ؛ او عادت داشت با رنگ روغن و زغال طراحی کند و آسیاب‌های بادی کوچکی بسازد ؛ پدربزرگم دست‌ ساخته های خود را از طریق نمایشگاه صنایع‌دستی محلی یا با انتشار آگهی در روزنامه‌‌های محلی در خانه خود به فروش می‌رساند ؛ او با این کار درآمد خوبی از کار دومی که دوست داشت به دست می‌آورد.
آیا شما استعداد پنهانی دارید تا قادر باشید به نقطه‌ای برسید که یک فروشگاه صنایع‌دستی راه‌ بیندازید؟
اگر علاقه‌مند به این حوزه باشید می‌توانید از خرید و فروش صنایع‌دستی درآمد کسب کنید ؛ اما شما برای طرح کسب‌ و کار در این حوزه باید آموزش‌هایی را دیده و بازار خود را بشناسید !!
یکی از راه‌ها برای آموزش کسب‌ و کار صنایع‌ دستی مراجعه به نمایشگاههای صنایع‌دستی و جشنواره‌های مرتبط با این حوزه در محدوده‌ای است که شما قصد دارید در آنجا فعالیت کنید. نگاه کردن به آنچه دیگران در حال انجام آن هستند و نوشتن مجموعه یادداشت‌هایی درباره آنها به شما این امکان را می‌دهد برنامه‌ای برای فروش خود داشته باشید. این امر نه تنها به شما ایده‌هایی درباره چگونگی ارائه محصولات می‌دهد، بلکه ممکن است ایده‌های فوق‌العاده دیگری را درباره آنچه می‌توانید در خانه بسازید یا روی اینترنت قرار دهید، به شما خواهد داد.
پرسش ‌کنید !!
برخی از فروشندگان ممکن است علاقه‌مند به اشتراک گذاری دانش خود و حتی خرید آنچه شما می‌سازید، باشند. همچنین برخی موارد وجود دارد که چنانچه شما قصد کار کردن در خانه و راه انداختن کسب‌ و کار صنایع‌دستی دارید، باید پیش از راه‌انداختن کسب‌ و کارتان به آنها توجه کنید :
خودتان محصول‌تان را می‌فروشید یا آنها را به خرده‌فروشان می‌سپارید ؟!
آیا شما می‌خواهید محصول تولیدی خودتان را از طریق فروشگاه‌های محلی، وب‌سایت، ارسال مستقیم بفروشید یا آنها را از طریق واگذاری آن به خرده‌فروشان به فروش برسانید ؟!
چه میزان سودی از این کسب‌ و کار به دست می‌آورید؟ بودجه‌ بندی کنید و بدانید چه هزینه‌ای را پیش از شروع کارتان باید در نظر بگیرید ؛ هزینه‌های تبلیغات و حمل‌ و نقل را فراموش نکنید.
چه رقابت‌هایی در بازاری که شما در آن حضور دارید، وجود دارد؟
حداکثر میزانی که شما می‌توانید به خریداران عرضه کنید، چقدر است؟
و...
بدیهی است چنانچه شما مهارت ویژه‌ای در ساخت محصولات‌تان داشته باشید، خیلی زود در راس سازندگان قرار می‌گیرید ؛ تماس با هنرمندان محلی و فروشگاه‌های عرصه محلی یا شرکت در کلاس‌ها و سمینارها که چگونگی ساخت محصولات دست‌ساز مختلف را نشان می‌دهند می‌تواند در این راه به شما کمک کند.
فراموش نکنید شما باید محصولات خود را بسته بندی کرده و آنها را برای مشتریانتان بفرستید.
ضمانت خرید شما چه بازه زمانی را دربر می‌گیرد و چه مواردی را پوشش می‌دهد؟
آیا شما هزینه‌های حمل‌ و نقل را می‌پردازید یا آن را به مشتریان خود واگذار می‌کنید؟
چقدر برای تبلیغ محصول خود هزینه می‌کنید؟
آیا نیاز به یک بروشور یا یک وب‌سایت و یا درج آگهی در روزنامه محلی دارید ؟
حتی اگر شما ماشینی داشته باشید که سرب را به طلا تبدیل کند کسی آن را خریداری نمی‌کند !! اگر نداند چنین محصولی وجود دارد.
بنابراین شما باید یک طرح بازاریابی موفق داشته باشید حتی اگر شامل حضور در یک نمایشگاه هنری یا آواز خواندن یک نفر در مقابل غرفه شما باشد.
آیا ممکن است نکات شبهه‌انگیزی در محصول شما وجود داشته باشد؟ برای مثال : اگر شما شمع معطر می‌سازید ممکن است شخصی ادعا کند که این شمع مشکلات اساسی برای سلامت مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل لازم است به بیمه مسئولیت و اضافه کردن هزینه آن در قیمت محصول فکر کنید.

منبع : سایت روزنامه دنیای اقتصاد
.
دیدگاه های کاربران
برای این خبر دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

  • *
  • *
  • *