<
نمایی از فروشگاه شعبه اردبیل
بخش های اداری - مدیریت بازاریابی و مهندسی فروش

مدیر بازرگانی شرکت پریم ور تشکیل کلاسهای آموزشی CRM را از مهم ترین برنامه های تدوینی شرکت درامر آموزش های قبل از استخدام عنوان کردند و افزودند : مدیریت ارتباط با مشتری CRM یک مفهوم گسترده است که به طور خلاصه شامل مدیریت تمام ارتباطات مشتری با شرکت است که در چهار پروسه شناسایی، جذب، نگهداری مشتری و تحلیل اطلاعات مشتری جهت عملیات فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش اجرا می شود. ایشان تکنولوژی های مبتنی بر CRM و مدیریت روابط صحیح و مهربانی با مشتری را دو جزء اساسی و نهادین در نظام نوین بازرگانی که معمولا در محاسبات و روابط بازرگانی شرکت ها معمولا از قلم می افتند دانسته و افزودند : شرکت هایی که هنوز مشتری را به عنوان رکن اصلی کسب و کار خود نپذیرفته اند، دیر یا زود توسط شرکت هایی که از این ابزارها استفاده درست می کنند، تهدید خواهند شد و باید سهم بازار خود را به آنها واگذار و یا با آنها تقسیم کنند. همچنین افزودند : امروزه مردم قبل از آنکه به کم و کیف کالایی که می خواهند مورد خرید قرار دهند ؛ می خواهند بدانند این محصول توسط چه کسی و به چه نحو و روشی عرضه می شود و قطعا اگر به اعتبار فروشنده همچنین شرایط عرضه و فروش کالا نمره قبولی بدهند آن موقع اقدام به خرید محصول می نمایند ؛ بنابراین هر چند که ممکن است کسان دیگری در سرنوشت کسب و کار ما تأثیر گذار باشند، اما کلید موفقیت کسب و کارمان در دست خودمان است. فروش یکی از چالش برانگیزترین بخش های هر کسب و کاری محسوب می شود و از این رو مدیران فروش با یکی از پرچالش ترین شغل های جهان مواجه هستند. مدیریت نیروی فروش تعهدی بزرگ تر از آن چیزی است که اکثر مردم گمان می کنند. مدیر فروش همواره باید در پی افزایش مهارت های خود بوده و تنها در این صورت است که می تواند فرصت های موجود در هر موقعیت را شناسایی کرده و از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کند.